zondag 26 oktober 2008

Aankomst in Banjul!

Beste mensen,
Ik kan me indenken dat jullie al gedacht hebben waar ik met mijn verhaaltjes zit. Welnu, ik heb mijn laptop niet mee omdat het in de eerste plaats  onzen Dennis de zijnen is en hij kijkt hier graag mee naar 'big en betsy'. Bovendien was hij te zwaar om overal mee te nemen en de kans dat ze hem hier stelen is meer dan waarschijnlijk!! Vandaar dus mijn zoektocht om een pc te vinden om op mijn gemak te kunnen brouwsen zoals ze dat hier noemen.


Zondag 26/10 8.00: 's morgens vertrokken, 10 graden en vol spanning, ... overal wachten, sms'jes krijgen van iedereen, .... meelopen met de donkere mensen allen naar de incheckbalie voor Banjul/Dakar, toen al een kleurrijk volkje te bemerken ,... De vliegreis duurde 6 uur met een tussenstop in Dakar, ... de zon schijnt en het is buiten bakken, -48 graden aub-, ons Bellinda kreeg al de schrik!!!! Wat gaat dat in Gambia zijn?!?
Aangekomen op de luchthaven, de warmte valt letterlijk op je kop!!! Overal mensen en geroep, niets is gestructureerd, iedereen de stinkende op en naar de inkomhal, al bakken, echt!! Verschillende kruiers proberen je te helpen met je valiezen, wij denkend hoe vriendelijk, maar eigenlijk gaat het alleen om geld, dat weet je pas later als je op een paar min 15 euro moet betalen om je kar te duwen naar de taxi, ... maar allĂ©, we waren content dat we er waren en namen dit erbij, ne klik maken hadden ze ons gezegd!!!We stappen allen de taxi in, and off we go, ... met een oorverdovend slechte en luide radioinstallatie met Gambiaanse muziek.


Onderweg al eens mogen proeven hoe het hier eigenlijk aan toegaat, overal bedelende mensen op straat, geen verkeersregels (bijna ons de kop ingereden tegen ne mercedes van 1970), een lawaai, vuil, ... ondanks dit alles te ondergaan zat ik met ne smile op mijn gezicht tot achter mijn oren, ... dit is de reden waarom ik hier ben,  een paar van die mensen kunnen helpen, hun kinderen naar school te krijgen .... en de sfeer, gewoon iets dat je moet meemaken.
In het hotel toegekomen ging alles veel vlotter, terug iedereen supervriendelijk en iedereen noemt je bij je voornaam, en drie jonge dames alleen op stap vraagt om aandacht natuurlijk, ... keep on smiling !!!Na het inchecken in onze hutten zijn we moe en content gaan slapen (eerst ik nog een dikke beest doodgedaan dat ik nog nooit gezien had, ......we zijn er !!!



Groeten vanuit het bakkende Gambia,
Bellinda, Miriam en Linde,
...xxx...



Geen opmerkingen: